תוצרת מרו"ם לקהילה
כל המורים המלמדים במרכז מרו"ם אשדוד הינם מומחי תחום, רבים מהם אנשי אקדמיה שבחרו ונבחרו ללמד תלמידים מחוננים ומצטיינים תוך דגש על חקר, הדדיות ורב תחומיות בתהליך הלמידה. המומחיות מלווה אותנו גם במענים ובחיבורים בקהילה ובתוך כך אנו מתאימים את המומחיות לצרכי השטח ומפתחים מוצרים "תוצרת מרום" בדמות סדנאות ייחודיות ו"תכניות בהזמנה" עבור בתי הספר המזינים. אנו רואים חשיבות רבה בהרחבת החיבורים והשותפויות לטובת חיזוק המצוינות
מודל הוראה - למידה
מודל החדשנות של המרכז מתחבר למודל הVUCA ששם זרקור על הצורך ברכישת מיומנויות עתידיות הדורשות בהכרח שינוי דפוסי חשיבה.
התמודדות מיטבית ומוכנות לחיים בעולם הVUCA דורשים לצאת מהמוכר והידוע כגון חשיבה לוגית- לינארית המאפשרת פתרון בעיות על- ידי שאילת שאלות, הסקת היסקים לוגיים או פירוק הבעיה ויצירת הסקים לינאריים.
חשיבה מסוג זה אינה יכולה לשרת אותנו ביעילות מירבית כשהמציאות משתנה באופן תדיר.
כך גם החשיבה האסוציאטיבית והאינטליגנציה הרגשית - אין בכוחן לתת את המענה המדויק במציאות בה נדרש שינוי של הכלל, באופן קבוע.
צבי לניר, חוקר בתחום זה, מציע אלטרנטיבה מדויקת יותר אשר יכולה לסייע לארגונים, חברות ולאדם הפרטי להתמודד ואף להתגבר ב"טוב" במציאות העכשווית. לניר מציע את אינטליגנציית ה Reframing - מסגור מחדש.
מדובר באלטרנטיבה המסייעת לארגונים, חברות ואנשים פרטיים להתגבר ב"טוב" על מציאות הVUCA העכשווית.
זוהי אינטליגנציה הדורשת מיומנויות של התבוננות אחרת על תהליכים גדולים תוך הערכת מגמות עתידיות באמצעות חשיבה מושגית חדשה ואימוץ דפוסי חשיבה התומכים בהמצאת כללים חדשים לחשיבה לאור החידושים התדירים בכל תחומי החיים.
גישה זו הרואה בVUCA את הנורמלי והקבוע תואמת גם למאפייני הלמידה של המחונן והמצטיין.
תהליך רפריימינג, משולב ומעובד במסגרת הפיתוח המקצועי ובא לידי ביטוי באמצעות מתודות המאפשרות שיתופיות, היוועצות, למידת עמיתים, חיבורים פנימיים ולקהילה, פרקטיקות של חדשנות, מיומנויות SEL ושאר מיומנויות ומודלים שפותחו במרכז.
מודל החדשנות של המרכז מתחבר למודל הVUCA ששם זרקור על הצורך ברכישת מיומנויות עתידיות הדורשות בהכרח שינוי דפוסי חשיבה.
התמודדות מיטבית ומוכנות לחיים בעולם הVUCA דורשים לצאת מהמוכר והידוע כגון חשיבה לוגית- לינארית המאפשרת פתרון בעיות על- ידי שאילת שאלות, הסקת היסקים לוגיים או פירוק הבעיה ויצירת הסקים לינאריים.
חשיבה מסוג זה אינה יכולה לשרת אותנו ביעילות מירבית כשהמציאות משתנה באופן תדיר.
כך גם החשיבה האסוציאטיבית והאינטליגנציה הרגשית - אין בכוחן לתת את המענה המדויק במציאות בה נדרש שינוי של הכלל, באופן קבוע.
צבי לניר, חוקר בתחום זה, מציע אלטרנטיבה מדויקת יותר אשר יכולה לסייע לארגונים, חברות ולאדם הפרטי להתמודד ואף להתגבר ב"טוב" במציאות העכשווית. לניר מציע את אינטליגנציית ה Reframing - מסגור מחדש.
מדובר באלטרנטיבה המסייעת לארגונים, חברות ואנשים פרטיים להתגבר ב"טוב" על מציאות הVUCA העכשווית.
זוהי אינטליגנציה הדורשת מיומנויות של התבוננות אחרת על תהליכים גדולים תוך הערכת מגמות עתידיות באמצעות חשיבה מושגית חדשה ואימוץ דפוסי חשיבה התומכים בהמצאת כללים חדשים לחשיבה לאור החידושים התדירים בכל תחומי החיים.
גישה זו הרואה בVUCA את הנורמלי והקבוע תואמת גם למאפייני הלמידה של המחונן והמצטיין.
תהליך רפריימינג, משולב ומעובד במסגרת הפיתוח המקצועי ובא לידי ביטוי באמצעות מתודות המאפשרות שיתופיות, היוועצות, למידת עמיתים, חיבורים פנימיים ולקהילה, פרקטיקות של חדשנות, מיומנויות SEL ושאר מיומנויות ומודלים שפותחו במרכז.
משקיפים בעין פדגוגית
מודל "משקיפים בעין פדגוגית"- רפריימינג על תהליכי-למידה הוראה באמצעות סביבות למידה.
כחלק מהתפיסה החינוכית הרואה את התלמיד כאדם שלם, פיתחנו מודל המתייחס לסביבות הלמידה בתוך הכיתה ומחוצה לה. סביבות הלמידה מהוות תשתית פדגוגית לתהליכי למידה- הוראה מתקדמים.
הרפריימינג (מסגור מחדש) מאפשר התבוננות ו"גיוס" סביבות הלמידה לתהליך חוויתי המזמן תהייה, פליאה, סקרנות והתנסות בלמידה המעודדת אוטונומיה ובחירה תוך קיום מרחב דיאלוגי המאפשר הבניית ידע חדש ותרגול מיומנויות קוגניטיביות, רגשיות וחברתיות.
להרחבה על מודל "משקיפים בעין פדגוגית" לחצו כאן
מודל שמ"ש
מאירים SEL בפדגוגיה
מודל לשילוב SEL בתהליכים פדגוגיים המכיל שלושה שלבים:
-
שיקוף
-
מודלינג
-
שאילת שאלות
להרחבה על מודל שמ"ש לחצו כאן
המחונן והמצטיין בכיתתו
מענים יעודיים לצוותים החינוכיים עבור התלמיד המחונן והמצטיין בכיתתו
"מרום כמרכז מומחיות לקהילה", הינו חלק מתפיסת הזהות שלנו.
בנוסף לקשר הרציף והשוטף ובעלי תפקידים למפגשים עירוניים עם מנהלי.ות, רכזות השתלבות וליווי לקראת מבחני איתור מחוננים, פיתחנו מענים יעודיים לצוותים החינוכיים עבור התלמיד המחונן והמצטיין בכיתתו:
-
סדנאות למידה לצוות - ידע והגברת המודעות בנוגע למאפיינים והצרכים הייחודיים של התלמיד המחונן והמצטיין.
-
כלי מיפוי צמ"ח - כלי מיפוי המאפשר לצוות החינוכי בחירה ודיוק המענים והתאמתם לצרכי המחונן והמצטיין תוך התייחסות ל-24 ביטויים התנהגותיים.
להרחבה על מודל צמ"ח לחצו כאן -
המודל המאתג"ר - מודל משלים לכלי מיפוי צמ"ח המנגיש ידע ופרקטיקות של מענים פרסונליים למחוננים ומצטיינים בכיתה ההטרוגנית.
להרחבה על המודל המאתג"ר לחצו כאן -
"תכנית בהזמנה" - תכניות בהזמנה וסדנאות העשרה לבתי הספר, בהתאם לצורך ובחירה.